Kapotáž slúži na bezpečnostné oddelenie oceliarne od elektrickej oblúkovej pece a taktiež ako protihluková bariéra. Kapotáž pozostávala z dvoch častí, ktoré boli riadené z dvoch rozvádzačov. Každá časť bola poháňaná pomocou štyroch asynchrónnych motorov 2,2kW so vstavanou elektromagnetickou brzdou. Prepojenie motorov s prevodovkami kapotáže bolo realizované pomocou hydrospojky. Tým bol zabezpečený…
Referencie
Posuv brány bol v pôvodnom riešení poháňaný pomocou dvoch asynchrónnych motorov 1,1kW. Pri štarte pohybu brány išlo o priamy rozbeh motorov. V prípade, ak sa na koľajovej dráhe brány nachádzali nečistoty, dochádzalo počas rozbehu motorov k ich preťažovaniu a následnému vypínaniu a v niektorých prípadoch až k poškodeniu mechanických častí brány. Taktiež rozbehové prúdy motorov boli cca. 7-8 násobok…
Stroj pozostáva zo siedmych asynchrónnych motorov, štyri motory sú regulované vektorovými frekvenčnými meničmi. Ovládanie celého stroja zabezpečuje riadiaci systém Vipa. Pohony zabezpečujú konštantné napnutie koberca v celom pracovnom rozsahu otáčok. Synchronizácia valcov a regulácia napnutia koberca je riešená cez komunikačný protokol SETX z riadiaceho systému. Stroj je ovládaný z operátorského p…
Nastavením meniča VQFREM 400V, 55 kW sa podarilo docieliť stále otáčky pri obrábaní a dokonca bolo možné zvýšiť odoberanú triesku a skrátiť tak čas na obrobenie jedného ložiskového krúžku
Prístavný portálový žeriav má nosnosť 65t a slúži na vyberanie prepravných kontajnerov z lode. Použitý menič frekvencie VQFREM 400 200s nominálnym výkonom 218 kVA, ktorý je možné krátkodobo do 10s zvýšiť až na 435 kVA zaručuje vysokú dynamiku tohto náročného pohonu. Jedná sa o najväčší známy výkon meniča frekvencie použitého na zdvihu žeriavu v SR.
Úlohou žeriava je premiestňovanie ocežového materiálu a jeho triedenie podža hmotnosti.